Renzo Costa: de Peruaanse koning van leren tassen en accessoires

Renzo Costa: de Peruaanse koning van leren tassen en accessoires

Het grootste en bekendste modemerk in Peru als het gaat om luxe lederwaren. Lees hier alles over Renzo Costa. Over hun populariteit, topkwaliteit producten, maatschappelijke betrokkenheid en hun ambities. Wie en wat is Renzo Costa?

 

Nieuw topmerk in het assortiment van Fachera!

Met veel trots introduceren wij in Nederland het luxe merk Renzo Costa. Het Zuid-Amerikaanse merk was hier nog niet te koop, maar het is vanaf heden exclusief verkrijgbaar bij Fachera. Renzo Costa maakt prachtige leren damestassen en andere lederwaren. En een nieuw seizoen betekent een nieuwe collectie. Op Fachera.nl vind je nu het grootste online assortiment Renzo Costa tassen van Nederland en zelfs van heel Europa.

 

Bekijk hier snel de collectie van Renzo Costa >>

 

 

 

Toonaangevend modebedrijf: De koning van het leer

Renzo Costa is het grootste en bekendste modemerk in Peru op het gebied van lederwaren. Ze ontwerpen en fabriceren al meer dan 40 jaar allerlei soorten leren producten voor zowel dames als heren. Handtassen, schoudertassen, crossbody tassen, clutches, rugzakken, aktetassen, portemonnees, riemen, schoenen, handschoenen, jassen en verschillende kleinere accessoires. Op dit moment hebben ze maar liefst 62 winkels in Peru en tevens een aantal in Chili. Dit gerenommeerde fashion merk is marktleider in dit land. Renzo Costa wordt dan ook de Peruaanse reus van het leer genoemd.

 

 

 

 

 

Renzo Costa wil de wereld veroveren

In eigen land zijn ze al de lederwaren gigant met meer dan 60 winkels. Maar dat is voor Renzo Costa niet genoeg. Elk jaar komen er nieuwe vestigingen bij. In 2019 is het doel om 100 winkels te hebben. Ook het assortiment wordt uitgebreid. Recentelijk zijn ze een schoenenlijn voor mannen gestart en is er het plan om totaal nieuwe productlijnen toe te voegen zoals parfum, horloges en sieraden. De belangrijkste doelstelling is om uiteindelijk een plek te veroveren op de internationale markt, tussen de grote modemerken van de wereld. Te beginnen in onder andere de landen Argentinië, Brazilië, Colombia om uiteindelijk marktleider te worden van heel Zuid-Amerika. Daarnaast gaat Renzo Costa zich richten op de Verenigde Staten en nu dus ook Europa.

 

 

 

 

 

Renzo Costa stijl: trendy en klassieke designs

Het merk kenmerkt zich door casual en klassieke modellen, die zijn onderworpen aan de nieuwste trends. De ontwerpen van Renzo Costa zijn zeer stijlvol en praktisch. Een designer tas van Renzo Costa staat voor kwaliteit, luxe en comfort. Exclusieve lederwaren voor modebewuste vrouwen die houden van kwaliteit en design. Bij het ontwikkelen van nieuwe modellen worden de laatste modetrends goed in de gaten gehouden. Zo zijn er tegenwoordig trendy tassen met studs, bloemetjes decoratie, metalen ketting als hengsel, maar ook eenvoudige, klassieke modellen zonder opsmuk.

 

Er zijn veel verschillende tassen met een verscheidenheid aan materialen én kleuren. Want, de Peruaanse vrouw vraagt om kleur. Het is de liefde voor detail en design die ervoor zorgen dat Renzo Costa bij de top van de modemerken hoort. Functionaliteit wordt gecombineerd met schoonheid.

 


PASIÓN POR LOS CUEROS. Het motto van Renzo Costa. Ofwel: Passie voor leer.

 

 

 

Topkwaliteit lederen producten

Ruim 40 jaar wordt er met veel passie en toewijding gewerkt om liefhebbers van prachtige tassen een mooi en goed product te bieden. Renzo Costa heeft een schitterend en uniek assortiment met kwalitatief hoogwaardige artikelen voor een goede prijs.
Bij de productie wordt gebruik gemaakt van leder van de beste leerlooierijen van Peru. Daarnaast importeren ze eersteklas leer uit onder meer Argentinië. De meeste lederwaren worden geproduceerd in Peru zelf. Ook wordt er een deel vervaardigd in Italië, Spanje en Azië. Alles is handgemaakt van het allerbeste leder. Zowel in de productie als in de ontwerpen wil Renzo Costa constant blijven innoveren. Ze willen zichzelf verbeteren, elke dag opnieuw.

 

 

 

 

 

Waar haalt Renzo Costa zijn inspiratie vandaan?

Renzo Costa bewondert de Italiaanse school. Italianen hebben een passie voor mode en design. Ze zien er altijd goed verzorgd en gekleed uit. De Italiaanse stijl is hier en daar terug te vinden in de mode van Renzo Costa. Ze werken af en toe samen met Italiaanse bedrijven die ontwerpen ontwikkelen. Deze worden vervolgens aangepast voor Peru door hun eigen Peruaanse ontwerpers.

 

De ontwerp- en ontwikkelingsafdeling wil de klanten de nieuwste wereldwijde trends kunnen bieden.
Daarom worden regelmatig internationale modebeurzen bezocht in Europa en Azië, zoals die in Milaan en Hongkong. Voor elk seizoen wordt bekeken wat de laatste trends zijn als het gaat om kleuren en vormen, maar ook als het gaat om nieuwe technologieën in de productie. Ze doen veel onderzoek en marktonderzoek om de verwachtingen van hun fans en klanten te overtreffen.

 

 

 

 

 

Hoe is het allemaal begonnen?

Het bedrijf is opgericht in 1973 door Marina Bustamante en inmiddels is dit familiebedrijf in Peru uitgegroeid tot de belangrijkste en meest succesvolle onderneming van het land als het gaat om de productie en verkoop van lederwaren.

 

Op een dag was Marina op zoek naar een mooie riem. De geur van het leer bracht haar terug naar haar jeugd. Hier is de droom van een eigen bedrijf ontstaan. “Ik herinner me de dag dat ik als kind het huis van mijn overleden grootvader bezocht. Een sterke en onbekende geur trok mijn aandacht. Het kwam uit een enorme put”, vertelt Marina. Dit werd vaak door haar opa gebruikt, hij was namelijk een ambachtelijke leerlooier. “Als klein meisje had ik al een voorliefde voor leer.”

 

Op 16 jarige leeftijd maakte ze al tot in de perfectie lederen accessoires met een hippie-stijl. Ze verkocht ze als 'warme broodjes'. De garage van haar huis was haar werkplaats. Van haar vader leende ze wat geld waardoor ze een naaimachine kon kopen. Hiermee kon ze haar assortiment uitbreiden, riemen met stiksel aan de zijkanten.

 

“Mijn eerste echte workshop was in een kamer van de buurman, in een steegje van de wijk Barrios Altos in Lima. Hij verhuurde het aan mij. Ik kocht twee gebruikte machines en een tafel. Ik begon mijn eigen ‘snoepgoed’ te maken, zoals tassen en riemen.”

 

 

 

Eigenaresse en oprichtster Marina Bustamante

 

 

 

Waarom heet het merk Renzo Costa?

De zaken gingen goed en ze waagde ze het om in 1973 een winkel te huren in de belangrijkste en bekendste winkelstraat van Lima: Jirón de la Unión. Ze noemde de winkel Renzo Costa. Vernoemd naar haar eerste zoon, die in hetzelfde jaar ter wereld kwam. Om geluk te brengen. En zo is het merk geboren.

 

 

 

In de leer bij Argentijnse vaklieden

Oprichtster Marina Bustamante besloot naar Argentinië te reizen om haar kennis van de kunst van de productie van lederwaren te vergroten en te verbeteren. Professionele en goed geschoolde ambachtslieden hebben haar laten zien hoe je leren producten van hoge kwaliteit tot in de perfectie volledig met de hand kunt vervaardigen. Deze gepassioneerde vakmensen hebben haar aangestoken en vanaf dat moment wist ze het zeker. Ze wilde zich ook op het luxe segment richten en exclusieve ontwerpen produceren.

 

 

 

 

Een familiebedrijf om trots op te zijn

Marina Bustamante heeft het bedrijf met al haar creativiteit en professionaliteit opgebouwd tot wat het nu is, een toonaangevend merk in lederen kleding en accessoires. Ze is trots op het bedrijf en haar personeel. Inmiddels heeft de onderneming al meer dan 500 werknemers.

 

Het is een echt familiebedrijf. De zoon van Marina, Renzo Costa: “Ik ging vroeger met mijn moeder naar de fabriek. Tijdens het spelen in de gangen leerde ik onbewust de processen van dit bedrijf kennen.” Inmiddels is hij er de directeur. “99% van mijn tijd wordt besteed aan productontwerp en de ontwikkeling van onze campagnes. De identiteit van het merk is mijn verantwoordelijkheid.”

 

Ook de zus van Marina, Carmen Bustamante, heeft een belangrijke functie in de onderneming. Zij is hoofd van de afdeling verkoop en steunt haar zus al sinds de oprichting van Renzo Costa.

 

“Op de lange termijn zie ik Renzo Costa als een internationaal bedrijf. Wereldwijd erkend door haar Peruaanse oorsprong”, aldus eigenaresse Marina.

 

 

 

Oprichtster Marina Bustamante met haar zoon Renzo Costa

 

 

 

Renzo Costa is maatschappelijk enorm betrokken

Renzo Costa is niet alleen een grote speler in de markt van de mode. Ze innoveren ook in de werkcultuur. Zij zijn zich ervan bewust dat een organisatie ook sociale verantwoordelijkheid moet nemen. Renzo Costa streeft ernaar de kwaliteit van het leven van de bevolking te verbeteren. Daarom hebben zijn twee programma’s bedacht voor sociale integratie in de samenleving, zodat mensen die anders moeilijk aan werk komen verschillende werkvaardigheden kunnen ontwikkelen, een baan krijgen en een goed leven kunnen opbouwen. Gelijke kansen voor iedereen.

 

Het eerste project "Renzo Costa denkt aan mij" is opgezet met de steun van het Ministerie van Arbeid en het Ministerie van Onderwijs. Mensen met een handicap verdienen namelijk ook een eerlijke kans op werk. In dit geval gaat het om dove mensen. Doordat ze slecht horen en spreken zijn ze veelal werkloos. Ze beginnen als stagiair en worden opgeleid binnen het bedrijf. Door middel van goede prestatie en inzet kunnen ze doorgroeien naar een vaste baan bij Renzo Costa. Het project is een groot succes. Inmiddels bestaat zo’n 12% van het personeel uit doven en slechthorenden.

 

 

 

 

“Onoverwinnelijke handen” is het tweede geslaagde project. Hierbij worden gedetineerden in gevangenissen voorzien van onderwijs en werkcultuur. Met als doel de kans op succesvolle re-integratie in de samenleving te vergroten. Via workshops worden gevangenen opgeleid voor de productie van lederen goederen. Ze leren een vak en kunnen hiermee hun gezinnen ondersteunen, waardoor ze later weer in de samenleving kunnen worden opgenomen en hopelijk op het rechte pad blijven. “De resultaten zijn zeer de moeite waard, omdat we hun leven hebben veranderd, waardoor ze de gelegenheid krijgen om betere mensen te worden”, aldus oprichtster Marina Bustamante. Er wordt inmiddels ook nagedacht over een vervolgproject om de vrijgekomen gevangenen op te vangen en een vaste arbeidsplaats te bieden.

 

 

Uiteindelijk hoopt Renzo Costa met deze sociale programma’s een voorbeeld te zijn voor andere ondernemers. Zodat ook zij dergelijke minder kansrijke mensen gaan helpen en zo bijdragen aan arbeidsintegratie en menselijke integratie in de samenleving.

 

 

 

Nieuwsgierig geworden naar de lederwaren?

Bekijk hier alle tassen en portemonnees van Renzo Costa >>

 

 

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »