Verzenden & retourneren

Verzendinformatie


Pakket wordt verzonden door:
Bezorging door PostNL.



Voor verzending:

Er zal na elke bestelling een kwaliteits- en beschadigingscontrole plaatsvinden voordat wij het gaan verzenden. Bij ons staat kwaliteit en zorgvuldigheid hoog in het vaandel. Wij besteden extra tijd om je bestelde product zo goed en beschermd mogelijk te verzenden.

Aangetekend verzenden:
Fachera zal je bestelde product aangetekend verzenden, er moet voor getekend worden.  

Verzendkosten: 
Gratis verzending, dit geldt enkel voor Nederland.

Rembours:
Wanneer je je bestelling onder rembours wilt verzenden zijn de verzendkosten 9,95 euro.


Informatie over bezorging


Volg de zending:
Zodra het pakket is verzonden, ontvang je van ons een mail met een Track & Trace code. Met behulp van deze code kun je het pakket volgen. Hier kun je onder andere zien op welke dag en in welk tijdvak je het pakketje kunt verwachten.

Handtekening voor ontvangst:
Voor het in ontvangst nemen van je pakket dien je een handtekening te plaatsen.

Afleveradres:
Het pakketje wordt alleen afgeleverd op het opgegeven adres. Dus niet bij de buren. Als je op het eerste bezorgmoment niet thuis bent, volgt een tweede bezorgmoment bij je aan de deur. Indien ook dan niet thuis, heb je drie weken de tijd om het pakket bij het dichtsbijzijnde PostNL kantoor op te halen.

Levertijden binnen Nederland:

Wanneer je op werkdagen (ma. t/m vr.) voor 16.00 uur bestelt, heb je het de volgende dag in huis (feestdagen uitgezonderd). 

  Bestelling geplaatst op:                  Bezorgd op:      
         
  Maandag     (voor 16.00 uur)    Dinsdag
  Dinsdag       (voor 16.00 uur)   Woensdag
  Woensdag   (voor 16.00 uur)   Donderdag
  Donderdag  (voor 16.00 uur)   Vrijdag
  Vrijdag         (voor 16.00 uur)   Zaterdag
  Zaterdag   Dinsdag
  Zondag   Dinsdag


Avondbezorging:
Ben je overdag niet thuis of in de gelegeheid om je bestelling van de postbode aan te nemen? Kies dan tijdens het plaatsen van je bestelling voor onze Avondbezorging door PostNL. Van maandag tot en met vrijdag kan je bestelling bezorgd worden tussen 18.00 en 21.30 uur. Deze service kost je slechts 1,25 euro.

Extra vroeg ophalen op Postkantoor:
Wil je het pakket zo snel mogelijk ontvangen? Kies dan tijdens het plaatsen van je order voor Extra Vroeg Ophalen. Op deze manier kan je je bestelling de volgende ochtend al in bezit hebben. Kies een afhaallocatie en vanaf 8.30 uur ligt je bestelling daar op jou te wachten. Het pakketje blijft twee weken op het Postkantoor liggen. Voor deze service rekenen wij slechts 1,25 euro.


Bezorging in het buitenland

De hieronder getoonde levertijd is een schatting van PostNL in werkdagen.

Land Levertijd
België 1 - 2
Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Denemarken 2 - 3
Oostenrijk, Zweden 2 - 4
Italië, Spanje, Portugal, Slovenië, Tsjechië, Slowakije, Ierland, Polen, Hongarije, Estland, Letland, Litouwen, Bulgarije, Finland, Roemenië, Zwitserland, Noorwegen  3 - 5 
Kroatië, Griekenland, Cyprus, Malta 4 - 8
Turkije 5 - 8
Rusland   8 - 10
Verenigde Staten, Canada 5 - 7
Aruba, Curaçao, Bonaire 4 - 8
Australië, Nieuw-Zeeland   6 - 10
Japan 4 - 7
China   5 - 15
Argentinië, Brazilië   6 - 10
Ander land? Vraag ons: info@fachera.nl


Kosten bezorging buitenland: 
Bezorgkosten worden automatisch berekend in het betaalproces. Per land geldt een ander tarief.

 

Retourneren & ruilen


Retourneren:
Na ontvangst van het artikel heb je het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen.

Je kunt het artikel alleen terug sturen indien:
- het artikel compleet is
- onbeschadigd
- in of met de originele verpakking en bijbehorende labels

Tijdens de zichttermijn van 14 werkdagen dien je met alle zorgvuldigheid om te gaan met het product, de verpakking en de bijbehorende labels. Wij accepteren ruil- en retourzendingen alleen binnen de wettelijk vastgestelde retourtermijn. Indien hieraan niet wordt voldaan, mogen wij dit afwijzen.
Voor de eventuele beschadigingen of andere waardevermindering die ontstaan omdat je het artikel op een op andere wijze hebt behandeld dan gebruikelijk is, mogen wij jou aansprakelijk stellen en hiervoor extra kosten in rekening brengen.

Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met Ideal betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening. 

Terugbetaling:
Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele verzendkosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde artikel. Indien wij je retourzending compleet, onbeschadigd en indien mogelijk in originele verpakking hebben ontvangen, gaan wij over tot terugbetaling. Dit doen wij binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de herroeping aan ons hebt gemeld.
Wij mogen wachten met terugbetalen tot wij het artikel hebben ontvangen of tot je aantoont dat je het artikel hebt teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.

Retourprocedure:
Voor het snel en gemakkelijk afhandelen van je retour te sturen artikelen raden wij aan de retourzending aan te melden via onze website.
Zie hiervoor het Stappenplan.

Mocht het bovenstaande niet lukken dan kan het ook op de volgende manier:
- je dient ons van tevoren per mail in te lichten dat je een artikel wilt retourneren, met vermelding van het ordernummer. Het is wenselijk, niet verplicht, om ook de redenen van retournering te vermelden.
download het retourformulier, vul het in en stuur het mee met de retourzending: Retourformulier.

Ruilen:
Het ruilen van een artikel geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen en geeft je nieuwe bestelling op de normale, gebruikelijke wijze door via onze website. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.
Moet een artikel worden geruild door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor ons. Laat in dit geval aan ons weten waarom je het artikel wilt ruilen.

Kosten
Bij het retourneren en ruilen van de artikelen zijn de verzendkosten hiervan voor consument.

Let op: Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Fachera is niet aansprakelijk voor het beschadigen of zoekraken van retour gezonden artikelen. Vraag daarom altijd om een bewijs of Track & Trace code bij het afleveren van het pakket en bewaar deze goed.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x